تیکنر چیست؟

مجله اینترنتی واژه چی

مجله اینترنتی واژه چی

به وبلاگ من خوش آمدید

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:








تیکنر چیست؟


ضخیم کننده ابزار مهمی در صنایع مختلف است. اما چرا؟ خوب وقتی آب زیاد مصرف می شود و نیاز به جداسازی مواد جامد از آب است، ضخامت نقش مهمی دارد. این ابزار با استفاده از یک مدل سنگین، فرآیند پرتاب را فعال می کند. برای خرید و سفارش تیکنر با الکتنو همراه باشید.



قوام دهنده ها در صنایع مختلفی مانند صنایع معدنی، شیمیایی و غذایی کاربرد دارند. یعنی از معادن طلا گرفته تا کارخانه های مواد غذایی همه از این وسایل استفاده می کنند.

یکی از مزایای استفاده از قوام دهنده این است که به صرفه جویی در مصرف آب کمک می کند. آب حاوی ذرات جامد را می توان به جای دفع با یک غلیظ کننده تصفیه کرد. می توان از آن برای جداسازی جامدات از مایعات و کاهش هزینه های تمیز کردن استفاده کرد.

نوع تیکنر:

ضخیم کننده ها با توجه به نیاز و شرایط خاص در انواع مختلفی تولید می شوند:

ضخیم شدن معمولی: این یکی از انواع رایج ضخیم شدن است. این نوع کندانسور قطری بزرگتر از ارتفاع دارد و هزینه کارکرد آن کمتر است.

ضخیم کننده لپ: بدون پارو و در عوض از سطوح شیبدار استفاده می کند. ذرات جامد می توانند به راحتی از طریق این سطوح سقوط کنند.

ضخیم کننده مخروط عمیق: با ارتفاعی بیشتر از قطر آن طراحی شده است. این ضخیم کننده ها برای شرایط خاص مانند جداسازی ذرات بسیار ریز مورد استفاده قرار می گیرند.

دو نوع ضخیم کننده دیگر، کندانسورهای پرسرعت یا با جریان بالا و کندانسورهای چند مقطعی هستند. این دو برای نیازها و شرایط خاص طراحی شده اند و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

اجزای غلیظ کننده:

در این بخش به بخش های ضخیم می پردازیم:

بخش اول نحوه کمک به بدن است. این قطعه از دو نوع بتن و فولاد و به صورت یک سازه محکم ساخته می شود تا بتواند وزن آب و قطعات سخت را تحمل کند.

مخزن تغذیه یا فیدول نقطه ای است که مایعات خوراک وارد غلیظ کننده می شوند. این مخزن باعث می شود که مایعات به طور یکنواخت در داخل غلیظ کننده پخش شوند.

تخلیه آب یا (لندر) قسمتی است که آب تمیز از آن خارج می شود و ذرات جامد وجود ندارد. در حالی که ذرات جامد در کف غلیظ کننده ته نشین می شوند و توسط پمپ های گل به بند زباله فرستاده می شوند.

سایر اجزای ضخیم کننده شامل مجموعه موتور و همزن، پل، کف و ورودی است. هر یک از این اجزا نقش خاصی در عملکرد کندانسور دارند و باعث می شوند کندانسور به خوبی کار کند. سیستم های درایو قوام دهنده به دو صورت درایوهای مکانیکی و هیدرولیک، تمام اتوماتیک و متصل به سنسورهای مختلف تولید می شوند.

تیکنر چگونه کار می کند؟

زمانی که فاضلاب وارد مخزن می شود، ابتدا از طریق لوله ای به مخزن ورودی هدایت می شود. در این زمان، مایعات به طور مساوی به حوضه داخلی ضخیم می روند. با استفاده از گرانش و نیروی گریز از مرکز، ذرات جامد شروع به ته نشین شدن در پایین دستگاه می کنند. در حالی که مایعات شفاف روی غلیظ می مانند.

سپس از طریق سرریز بیرون می روند. مایع را می توان مجدداً در فرآیندهای صنعتی استفاده کرد یا به محیط بازگرداند. در نهایت، ذرات جامد در پایین ضخیم کننده از طریق یک کف ریز حذف می شوند. این ذرات را می توان به عنوان خوراک برای فرآیندهای دیگر استفاده کرد یا دور انداخت.

تفاوت بین غلیظ کننده و شفاف کننده: واردات دستگاه از چین


وقتی صحبت از تصفیه مایعات و جداسازی ذرات جامد می شود، دو وسیله به ذهن متبادر می شود: غلیظ کننده و شفاف کننده. اما آیا می دانید تفاوت اصلی این دو چیست؟

شفاف کننده ها برای تمیز کردن مایعات طراحی شده اند. این دستگاه مایع را از ذرات جامد جدا می کند و مایع تمیز تولید می کند. به عبارت دیگر، هدف اصلی از شفاف سازی، تصفیه مایع است.

از طرفی برای تغلیظ مواد جامد از ضخیم کننده ها استفاده می شود. این دستگاه ها مایعات را از ذرات جامد جدا می کنند، اما هدف اصلی آنها افزایش غلظت ذرات جامد است.

یکی از کاربردهای زلال سازها در صنعت تصفیه آب در شهرها می باشد. در حالی که ضخیم کننده ها عمدتاً در صنایع معدنی برای تغلیظ مواد معدنی استفاده می شوند.

در نهایت، هر دوی این دستگاه ها در جداسازی ذرات جامد از مایعات نقش دارند، اما برای اهداف و کاربردهای متفاوتی طراحی شده اند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط مجله اینترنتی واژه چی در دو شنبه 4 تير 1403

مطالب پیشین
:: تشخیص بیماریهای دهانه رحم چگونه است؟
:: تیکنر چیست؟
:: حساب بانکی در ترکیه برای ایرانیان غیر مقیم
:: بهترین روش‌های کاهش اضطراب شب امتحان
:: ورژن گیتاری آهنگ جدید مهدی یغمایی به نام «کاش میشد»
:: انواع سازهای موسیقی ایرانی
:: آیا کافه بازار برنامه را برای جاسوسی سفارشی می کند؟
:: رابطه جنسی چیست؟ اصول رابطه زناشویی چگونه است؟
:: کاندوم چیست؟ انواع، مزایا و معایب استفاده از آن
:: آهنگ جدید احمد سلو به نام «اهای عشق مجازی»
:: معرفی بهترین قرص برای عفونت واژن
:: نقاط گردشگری شیراز، از باغ ها تا آثار تاریخی شیراز
:: بازنویسی و بازنویسی متن
:: در روز چند لیوان آب بخوریم تا سالم بمانیم؟
:: آهنگ جدید حجت اشرف زاده به نام «نرو به هوای تو من به صدای تو من»Musicdel | موزیکدل
:: هنگام خرید تشک مراقب باشید!
:: اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان چقدر است؟ در حال افزایش است
:: آشنایی با پمپ های برتولینی
:: آهنگ جدید امید افخم به نام «زلزله»
:: سمپاش مرغ چیست و چرا به آن نیاز دارم؟


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by vazhechi